10 Ocak 2014 Cuma

Ispanaklı Rulo Börek

Tüm dostlara selamlar gecikmeli bir yazıyla karşınızdayım nasılsınız görüşmeyeli keyifleriniz nasıl son zamanlarda paylaşımlarda bulunamasamda gözüm üzerinizde dermişim :))))
Bu gördüğünüz 2013 ün son hafta sonundan..
 Çok sevdiğim arkadaşım Rabia'ya kahvaltıya giderken yapmıştım sıcak sıcak götürmüştüm becerikli arkadaşım okadar çeşitli ve emek isteyen bi sofra hazırlamıştıki canım benim sofrası hem gözümüzü şenlendirdi hemde midemizi
tabii yine bol kahkahalı keyifli oldu

İsterseniz Ipanaklı Rulo Böreğimin  tarifine geçelim 

bir kaç tane kuru soğan
5 tane yufka
3 bağ ıspanak
bir tatlı kaşığı salça
karabiber
kimyon 
pul biber
tuz

yufkaların arasına ve içine 

2-3 kaşık yoğrut
1/2 çay bardağı sıvı yağ
öncelikle ıspanakları güzelce yıkadım doğradım suyunun süzülmesi için kenara bıraktım bu arada tavada soğanları yemeklik doğradım sıvı yağ ile kavurdum  baharatlarını salçasını ekledim.. ocaktan alıp aşağıdaki gibi tepsideki ıspanakların üzerine ekledim iyice karıştırdım ıspanakları kavurmadım daha sağlıklı olduğunu düşünüyorum



daha sonra bir kasede sıvı yağ ve yoğurdu çırptım yufkanın birini tezgaha açtım yarısına yoğurtlu harçtan sürdüm fırça ile sonra ortadan ikiye katladım ve ıspanaklı harçtan yaydım sonra uzun olan kenardan sarmaya başladım daha sonra yağlanmış tepsinin tam ortasından başladım sarmal şekli vermeye tepsi tamamen dolana kadar aynı işlemi gerçekleşrirdim bu sırada fotoğraflayamadım malum çok acele yaptım
daha sonra kalan yoğurtlu harçtan böreklerin üzerne fırça yardımıyla sürdüm 
200' de üzeri kızarana kadar pişirdim  alttaki küçük borcamda yavrusu var onuda kalan yofka ile yaptım







ve sonuç resimdeki gibi oldu çokta beğenildi yanınada güzel bi çay demlendimi  süpper olur...





 En lezzetli yemekler insanın sevdikleriyle yediğidir Rabbim ailemizi sevdiklerimizi güzel dostlarımızı yanımızdan eksik etmesin sevgiyle sağlıkla kalın iyi geceler

Hiç yorum yok :

Yorum Gönder